
Ne-a ”impresionat” enorm ultimul interviu, din mediul on-line, al fostei manager al Spitalului de Boli Infecțioase, interviu oferit în timpul concediului ei medical (!) după cum recunoaște, în care doamna Ionescu Ramona Delia încerca să sensibilizeze poporul pasând neputința ei către alți responsabili, de mai sus! Noi însă dorim să aducem la cunoștința publicului ”realizări” din timpul mandatelor ei la Spitalul de Boli Infecțioase. Începem prin a ne întreba de ce un doctor infecționist, cum este ea, se află în concediu medical pe timp de criză? O fi singura din spital care beneficiază de acest privilegiu exact acum, în timp ce ceilalți sunt expuși riscului sau mai sunt și alții care ”stau acasă”? O fi prima dată sau e un obicei mai vechi? Rămâne de văzut. Dacă dumneaei cunoaște art. 168 pct. 2 din Legea 95/2006 privind reforma sănătății care zice că ”Spitalul va fi în permanență pregătit pentru asigurarea asistenței medicale în caz de război, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situații de criză şi este obligat să participe cu toate resursele (inclusiv resurse umane!) la înlăturarea efectelor acestora”. Dar să revenim la mărețele ei realizări! Contactat de ASUM în 4 martie 2020, un fost Director medical la spitalul de infecțioase, dr. Leașu Florin, ne-a confirmat anumite lucruri despre cum a fost el victima unei concedieri premeditate. Pe scurt: dl Leașu a fost pentru spital un om minunat – foarte mult bun simț, inteligent, calm, foarte iubit și apreciat de întreg personalul. În perioada când urma să se organizeze concursul pentru postul de manager al spitalului, acesta a reprezentat un pericol imens pentru doamna Ionescu Delia Ramona care și ea râvnea la acest post. Astfel că doamna Ionescu s-a gândit ce s-a gândit și a găsit soluția – să invoce niște diferențe de indicatori de evaluare, care, atenție! au fost generați de un soft informatic ce era programat să calculeze după o altă formulă, sau mai bine zis, un soft neactualizat! Practic, prin contractul de mentenanța cu firma de IT, acest soft nu fusese testat și a generat mici diferențe. Un ”motiv” minunat pentru a-l concedia chiar în primele zile după ce acesta s-a întors din concediul de odihnă! Eroarea softului a fost remediată imediat după ce dl Leașu a fost concediat. Ne întrebăm dacă a fost ”pedepsit” prin concediere și IT-istul spitalului, sau a fost reziliat contractul de mentenanță cu acea firmă care era responsabilă de partea de informatică, ori doar directorul medical a avut de suferit de pe urma acestei erori informatice? Astfel, singurul lucru nemulțumitor din partea dl Leașu a fost că acesta făcut contestație cu privire această evaluare, iar doamna Ionescu nu a dorit să o ia în seama! Prin urmare s-a ajuns în instanță cu Spitalul de Boli Infecțioase. Pentru toată lumea era foarte evident cum stau lucrurile, dar, cu toate acestea, domnul Leașu a pierdut procesul. Întreg personalul a rămas șocat! Văzând situația de mare nedreptate creată împotriva d-lui dr. Leașu, personalul spitalului, pentru prima dată s-a unit și s-a mobilizat pentru susținerea fostului director medical. Pe surse de bine știm că aceștia s-au adunat într-un local și au început niște demersuri în acest sens, redactând o adresă cu situația nedreaptă creată și expediind-o la câteva instituții precum DSP Brașov și Ministerul Sănătății. Nu știm dacă aceste instituții au luat vreo măsură, știm doar, tot pe surse, că s-a găsit o angajată „trădătoare”, ( mai exact doamna dr. CostacheDelia) care după ce a participat la acea întâlnire secretă organizată de angajați, și-a bătut joc de toată situația și imediat după, a vândut „planul de atac” al personalului medical doamnei Ionescu Ramona Delia, evident contra unor beneficii personale-primul fiind chiar promovarea ei în funcția de director medical (post care l-a ocupat cam 1 an și jumătate, fiind succedată ulterior de fostul director medical dr. Toma Sebastian). Despre activitatea profesională și beneficiile doamnei Costache Delia vom povesti într-un alt articol. Dacă tot vorbim de indicatori de evaluare, noi suntem în continuare curioși să aflăm care sunt/au fost indicatorii de performanță evaluați anual, așa după cum zice legea pentru activitatea de manager al doamnei Ionescu Ramona Delia pentru cele 2 mandate din 2016-2020 și dacă cineva ”de sus” a luat același măsuri de revocare din funcția ei de manager, conform art. 184 Legea 95/2005 la timpul potrivit, pentru neîndeplinirea planurilor de dezvoltare, precum le-a aplicat și dumneaei cu personalul spitalului? În caz contrar, cine se face responsabil de situația în care a ajuns spitalul? Așteptăm cu nerăbdare răspunsurile Consiliului Județean la toate întrebările noastre! Între timp noi vom analiza și alte realizări!
ART. 168 Legea 95/2005 privind reforma în domeniu sănătății
ART. 183 Legea 95/2005 privind reforma în domeniu sănătății
(1) Managerul are obligaţia să respecte măsurile dispuse de către conducătorul ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie sau primarul unităţii administrativ-teritoriale, primarul general al municipiului Bucureşti sau preşedintele consiliului judeţean, după caz, în situaţia în care se constată disfuncţionalităţi în activitatea spitalului public.
ART. 184 Legea 95/2005 privind reforma în domeniu sănătății
(1) Contractul de management şi, respectiv, contractul de administrare încetează în următoarele situaţii:
b) la revocarea din funcţie a managerului, în cazul nerealizării indicatorilor de performanţă ai managerului spitalului public, prevăzuţi în contractul de management, timp de minimum un an, din motive imputabile acestuia, şi/sau în situaţia neîndeplinirii culpabile a celorlalte obligaţii ale managerului;