Întrebare întrebătoare! Rămâne Branul fără serviciu de salubrizare? ANRSC, (Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice) ne-a comunicat că , prin Ordinul Președintelui autorității nr. 110/12.03.2020, a respins cererea Serviciului de Utilități Publice Bran S.R.L. de eliberare a licenței privind salubrizarea localității. Întrebare simplă, dacă această firmă nu mai deține licență legală, cum mai prestează acest serviciu? Pentru prestarea serviciului de salubrizare este necesară licențierea operatorului/societății! Motivele sunt diverse și prevăzute în Ordin. Amintim câteva ” operatorul nu îndeplinește condiția obligatorie de acordare a licenței, nu există contract de delegare a gestiunii, redevența nu este determinată conform prevederilor legale, contractul de delegare a gestiuni nu respectă prevederile Legii 51/2006, contractul de delegare nu prevede tarife distincte pentru deșeurile colectate separat, contractul a fost încheiat fără a fi respectate prevederile specifice din domeniul concurenței și a ajutorului de stat, serviciul de salubrizare Bran nu a realizat investiții referitoare la achiziția de europubele necesare colectării selective a deșeurilor ” Documentul integral aici.
Destule nereguli, nu? Și totul se face din și pe banii contribuabililor! Conducerea primăriei cât și cea a Serviciului de Utilități Publice Bran S.R.L tace! Tăcere totală! Contactat telefonic, directorul S.U.P Bran, Porancea Florin, a spus că nu are semnal la telefon!!! Salariu are în schimb! Cam atât! În rest ce poți spune, o structură stufoasă, cu director general, consiliu de administrație, buget, organigramă și mulți, foarte mulți specialiști în domeniu! Tot acest „balet” neperformat este plătit din bani publici, din taxele și impozitele cetățenilor! Măcar niște explicații ar putea să ofere, nu neapărat nouă, ci locuitorilor stațiunii turistice Bran. Dacă tot plătesc această structura, măcar niște explicații merită și ei, nu? Serviciul are 65 de angajați dintre care 44 la salubrizare. Am vrut să vedem care este bugetul alocat acestei structuri. Chiar dacă aceste informații intră în categoria celor publice și ar trebui comunicate din oficiu, pe site-ul serviciului nu le-am regăsit. Nici la capitolul declarații de avere și interese nu există informații actualizate. Ultimul buget publicat este cel din anul 2017! A trecut ceva timp de atunci, nu? Transparență opacă!
Vorbim de incompetență, dezinteres, lipsă de respect pentru contribuabil și taxele acestuia?
Și ca tabloul să fie unul complet, amintim primăriei Bran că are ceva datorii la noi! În urma procesului pierdut cu ASUM Brașov, dosar 54/62/2020-Tribunalul Brașov, instanța de judecată a obligat primăria să ne comunice informațiile solicitate si drept bonus, a fost obligată să ne plătească și cheltuieli de judecată! Din ce bani? De la buget, adică din taxele și contribuțiile cetățenilor. Nu ar fi mai bine și mai corect ca această sumă, reprezentînd cheltuieli de judecată, să fie achitată din buzunarul propriu al persoanelor responsabile!? Noi spunem că DA! Așteptăm cu interes decizia instanței de judecată și în cel de-al doilea proces intentat primăriei Bran! Curtea de Conturi poate adresa niște întrebări primăriei Bran? Garda de Mediu poate verifica puțin legalitatea prestării serviciului de salubrizare de către S.U.P Bran? Noi spunem că da, se impun astfel de verificări!