Centrele de permanență sunt forme de organizare a activităţii medicale în sistemul sanitar, fixe, fără personalitate juridică, care funcţionează în afara programului de activitate al cabinetului de medicină de familie stabilit şi prevăzut în contractul de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară încheiat cu casa de asigurări de sănătate, care sunt organizate în condiţiile prevăzute de lege şi care asigură continuitatea asistenţei medicale primare. Continuitatea asistenţei medicale primare este asigurată prin centrele de permanenţă de medici de familie, medici de medicină generală şi asistenţi medicali care îşi exercită profesia în condiţiile legii. Centrele de permanenţă funcţionează cu un număr de minimum 7 posturi de medic şi cu minimum 5 posturi de asistent medical. Finanţarea asigurării continuităţii serviciilor în asistenţa medicală primară se face de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii, prin transferuri către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie. Plata medicilor care îşi desfăşoară activitatea în cadrul centrelor de permanenţă se face în baza unui contract distinct încheiat între medic şi casa de asigurări de sănătate, în condiţiile prevăzute de normele metodologice de aplicare legii. Plata asistenţilor medicali se face în conformitate cu reglementările legale în vigoare sau, după caz, în conformitate cu reglementările specifice ale ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, pentru asistenţii medicali ai centrelor de permanenţă organizate în cadrul acestora. Conform Legii 263/2004
Program de lucru: Luni – Vineri: 15:00-08:00; Sâmbătă – Duminică / Sărbători legale: 08:00-08:00
Activitatea desfășurată în aceste centre de permanență este vitală și necesară. La nivelul județului Brașov există 10 astfel de centre de permanență medicală. Din păcate, personalul medical din aceste centre nu și-au încasat drepturile bănești din luna Octombrie 2023.
Am solicitat un punct de vedere, referitor la această problemă, doamnei Daisa Ancuța-director general CAS Brașov.
Prin telefon, Daisa Ancuța -Director General CAS Brașov
Conform declarației, doamna Daisa Ancuța, confirmă restanțele la plată. Aceasta spune că, în data de 29 decembrie 2023, s-au efectuat plăți pentru luna Octombrie, doar pentru cei care aveau conturi deschise la Trezorerie. Plățile restante pentru luna Octombrie și Noiembrie, pentru cei care nu au cont deschis la Trezorerie, urmând să se facă din această săptămână, în condițiile în care CAS va avea deschideri aferente acestor sume.
Oamenii au dreptul la asistență medicală de specialitate, dar și cei care acordă aceste servicii de specialitate au dreptul să fie plătiți. Nemulțumirile personalului medical din aceste centre sunt pe deplin justificate. Chiar dacă nu și-au încasat drepturile bănești pentru activitatea prestată, personalul medical din aceste centre continuă să-și facă datoria față de nevoile cetățenilor, ale pacienților. Cei responsabili, respectiv CAS Brașov, trebuie să găsească soluții pentru rezolvarea, cât mai urgent posibil, a acestei probleme și nu de scuze, ori de pasat problema.